Проектування торгових центрів 300 грн/м2 Термiн виконання робіт - вiд 10 днів до —

Проектування торгових центрів: етапи розробки та особливості

 

ТЦ (торгові центри) — важливий елемент інфраструктури та економіки сучасного міста. Вони є місцем зосередження великої кількості людей, тому повинні повністю відповідати нормам безпеки. Проектування торгових центрів має бути орієнтоване на ефективне використання можливостей будівлі і території, мати ретельно продумане планування, економічну доцільність і враховувати безліч інших факторів.

Класифікація торгових центрів

На розробку проекту впливає різновид ТЦ. Їх існує кілька типів:

  1. Мікрорайонні — невеликі комплексні торгові споруди, розраховані на людей, що проживають в радіусі 500-600 м. Основою є великий продуктовий магазин або супермаркет. Площа приміщення рідко перевищує 10 000 кв. м.
  2. Окружні обслуговують жителів кількох сусідніх районів, які можуть доїхати до ТЦ за 20-30 хвилин. Основними (якірними) орендарями є супермаркети, магазини-склади або компанії, що займаються продажем по каталогам. Середня площа — 10-30 000 кв. м.
  3. Регіональні — великі ТЦ, які обслуговують покупців, які проживають в радіусі 25 км. В такому торговому центрі обов’язково розміщуються: гіпермаркет, дискаунтер або магазин з низькими цінами, бутик модного одягу. Якірні орендарі займають приблизно половину торгової території. Площа приміщення в середньому становить 30-75 000 кв. м, рідше до 100 000.
  4. Суперрегіональні ТЦ відрізняються максимально широким розмаїттям товарів. Ключовими орендарями є універсальні магазини. Площа не менше 75 000 кв. м. Обслуговують покупців, які проживають в радіусі 50 км.

Існують і інші різновиди ТЦ, але вони зустрічаються рідше.

Проект ТЦ розробляється з урахуванням особливостей і типу майбутньої будівлі. Потрібно детально продумати розміщення будівлі, входи / виходи, планування торговельних приміщень і т.д.

Проектування технічних і архітектурних моментів

Архітектурно-технічне проектування грунтується на ТЗ (технічному завданні), в якому прописуються ключові характеристики, тип ТЦ, число торгових площ та інші нюанси. На даному етапі враховуються важливі чинники:

  • ефективне розміщення приміщень під оренду;
  • регулювання потоків людей в будівлі;
  • простота доступу до верхніх поверхів і віддаленим частинам ТЦ;
  • обладнання для потреб людей з обмеженими фізичними можливостями;
  • забезпечення доставки товарів, складування, утилізації сміття та інших технологічних і торгових процесів;
  • наявність зручного паркування, близькість маршрутів громадського транспорту;
  • відповідність зовнішнього і внутрішнього дизайну основної концепції будівлі.

Безпосередньо архітектурна концепція включає:

  • поділ території ТЦ на зони;
  • благоустрій приміщення;
  • принцип розміщення споруд всередині і зовні будівлі;
  • схему транспортних потоків;
  • складання докладної 3D-моделі.

Додатково розробляються схеми підключення комунікацій, визначається оптимальний спосіб економії електроенергії, рівень безпеки для навколишнього середовища і вибираються системи відеоспостереження та пожежної сигналізації, оповіщення про надзвичайні ситуації. Без професійного проектування неможливо організувати процес будівництва і відкриття ТЦ.

Основні принципи проектування зон і планування внутрішнього простору

Щоб стимулювати бажання відвідувати ТЦ, необхідно створити цікавий, безпечний і привабливий вигляд будівлі. Планування має сприяти максимально тривалого перебування потенційних покупців на території ТЦ.

Ключові правила розподілу зон і планування:

  1. Вибір правильної форми. Оптимальним варіантом вважається пристрій у вигляді атріуму, оскільки так доступ до всіх торгово-розважальним приміщень відкривається в рівній мірі.
  2. Правильне зонування передбачає стандартне поділ на наступні області: 40-50% займаються якірними орендарями (великі, відомі бренди), 10-20% віддається під модні бутики і невеликі павільйони, близько 30% може бути використано під розважальні компанії, на фуд-корт залишається в середньому 5%. Технічні та адміністративні приміщення, склади розташовуються в окремих частинах будівлі. Доступ до них закривається для відвідувачів. Зони відпочинку та фуд-корти рекомендується розміщувати так, щоб доступ до них був однаково зручний з будь-якої точки ТЦ.
  3. Розумне і раціональне використання доступних площ. Простір має бути оптимізовано, щоб відповідати уявленням про зручність, практичність і не суперечити законодавчим нормам.
  4. Продумана навігація забезпечує правильний розподіл руху потоків відвідувачів. Головним принципом є зручність для покупця, щоб людина швидко знаходила потрібний йому об’єкт.
  5. Відсутність віддалених зон, доступ до яких утруднений. Якщо уникнути подібних «куточків» не виходить, необхідно продумати дизайнерські рішення, що привертають увагу людей до місця з утрудненим доступом.
  6. Приємна атмосфера сприяє купівельному росту. Освітлення не повинно бути занадто яскравим або тьмяним, підлоги не можуть бути слизькими, сходи і ліфти потрібно розміщувати в різних частинах ТЦ. Музичний супровід має бути нейтральним, ненав’язливим і спокійним.
  7. Регулювання кількості відвідувачів на поверхах грає велику роль. Не можна, щоб люди концентрувалися тільки на нижніх поверхах. Тому потрібно організувати вертикальну доступність, що включає кілька ліфтів, сходів і спеціальні підйомники (ескалатори, траволатори).
  8. Акцентування уваги за допомогою яскравих елементів декору, дизайну, необхідно, оскільки відвідувачі легше запам’ятовують місце розташування торгової точки, а не конкретний магазин або бутік. Для залучення уваги використовуються яскраві таблички, плакати, фотозони і т.д.

При дотриманні основних правил планування оптимізувати простір торгового центру не складе труднощів. Продумане і раціональне зонування підвищує ефективність і торговий оборот.

Етапи проектування ТЦ

Будівництво торгового центру вимагає значних фінансових вкладень, ретельного опрацювання нюансів, щоб інвестиції окупилися. Компанія «Геоспектр-7» пропонує комплексне проектування торгових центрів, що включає наступні етапи:

  1. Створення ефективної архітектурної концепції, що враховує потоки руху відвідувачів. Зонування парковки, складання схеми розстановки і руху вантажного і легкового транспорту. Обчислення необхідної кількості паркувальних місць. Складання планів поверхів і фасадів. Ескізний проект і тривимірна модель майбутньої будівлі додається до архітектурної концепції.
  2. Підготовка та узгодження СТУ (спеціальних технічних умов), необхідних для будівництва ТЦ. Отримання дозвільних документів у відповідних державних органах.
  3. Збір повного пакету документів для передачі на експертизу: генплан організації земельної ділянки, системи внутрішнього електропостачання, водопостачання і водовідведення, технологічні та архітектурні рішення, вентиляція, мережа зв’язку і т. д.
  4. Розробка і отримання документації для здійснення будівельних робіт: генплан, архітектурні та конструкційні рішення, електропостачання та освітлення, каналізація та водопостачання, опалення, вентиляція і кондиціювання, протипожежні системи.
  5. Всебічний контроль будівельного процесу з наданням регулярної звітності про виконану роботу.
  6. Дизайн громадських зон та декоративного підсвічування торгового центру включає: зони входів, атріуми, санвузли, малі архітектурні форми, галереї та вітрини, фуд-корт і т. д.

При необхідності компанія оптимізує проектні рішення, створені сторонніми розробниками. Повторна оплата проектування не потрібно, аналіз і коригування здійснюється безкоштовно. Замовник бере на себе погашення держмита за повторну експертизу і збір документів.

Вартість послуги з розробки проекту ТЦ

Підсумкова вартість роботи залежить від безлічі факторів:

  • числа розділів проектної документації;
  • загальної площі торгових приміщень;
  • розташування і інфраструктурних особливостей споруди;
  • поверховості будівлі;
  • функціонального призначення;
  • наявності паркінгу;
  • матеріалів, використаних для будівництва;
  • термінів реалізації проекту.

Архітектурно-будівельний проект фахівці компанії «Геоспектр-7» готують протягом періоду від 10 робочих днів в залежності від складності та обсягу робіт. Вартість послуги починається від 300 гривень за кв. м. Ціна будівництва ТЦ стартує від 12 000 грн за кв. м.

Проектно-інженерна компанія «Геоспектр-7» успішно працює на українському ринку більше 9 років. За цей час вдалося сформувати позитивну репутацію, широку партнерську мережу і клієнтську базу. Професіоналізм співробітників, високотехнологічне обладнання та суворе дотримання вимог замовника і термінів — основні переваги «Геоспектр-7».

Менеджери компанії безкоштовно проконсультують по питаннях, що цікавлять, зорієнтують за ціною і допоможуть оформити попереднє замовлення. Щоб отримати консультацію фахівця, телефонуйте за телефонами +38(068) 370-07-70, +38(050) 370-07-70 або +38(073) 370-07-70.