Поздовжній профіль траси при будівництві доріг
Одним із найважливіших документів, які використовуються при зведенні доріг загального користування, є поздовжній профіль траси. Саме на підставі цього документа проводяться всі ключові розрахунки для кожного етапу будівництва, наприклад:
- необхідний обсяг земляних робіт;
- розрахункова (максимально допустима) швидкість руху;
- ширина крайової смуги;
- градус ухилу осі полотна, якого достатньо для ефективного відведення дощової води;
- визначення типу ґрунтів;
- товщина шарів основи та їх кількість і т.п.
Проведення робіт здійснюється з використанням сучасного обладнання, яке дозволить максимально точно виконати розбивку ландшафту і закріпити важливі точки на місцевості. Для цього приблизно кожні 300 метрів встановлюються репера. Після чого приступають до побудови геодезичної сітки полотна і проводять червону лінію автодороги. Побудована сітка має обов’язково три графи, в які заносяться дані, отримані при зйомці:
- горизонтальній осі (масштаб 1:5000 і 1:2000);
- вертикальної осі (масштаб в 10 разів більше — 1:500 і 1:200);
- проектні значення.
При наявності відхилень від проектних параметрів робиться коригування: ґрунт досипається або, навпаки, забирається. Тому якісне складання технічної документації — важливий аспект, який дозволить зменшити витрати на будівництво.