Грудень2220200Коментарий

Побудова поздовжніх і поперечних профілів для трас і газопроводів

 

Побудова поздовжнього профілю — один з етапів проектування лінійних об’єктів – автодоріг, трубопроводів, газопроводів. Він дозволяє оцінити обсяг земляних робіт, товщину і кількість шарів основи, градус нахилу осі та інше. У тому числі максимально допустиму швидкість руху і ширину крайової смуги на дорогах загального користування. Вимірами, розрахунками та оформленням графічного матеріалу займаються інженери-геодезисти.

 

Загальна інформація про поздовжньому і поперечному перерізі

Графічно воно являє собою вертикальний розріз місцевості за заданою лінії уздовж об’єкта. І є одним з найбільш важливих документів при зведенні траси і інших лінійних споруд.

Для початку необхідно виконати саму трудомістку частину робіт – розбивку пікетажу (точок місцевості). Як правило, для поздовжнього профілю траси вона проводиться по осі шляху за допомогою сталевої стрічки або мірного троса. Причому зазвичай використовуються два мірних прилади – основний і контрольний, що дозволяє гарантувати високу точність розбивки. Пікети встановлюються індивідуально згідно з технічним завданням на виконання робіт. При наявності на ділянці значного ухилу виконується додаткова розбивка пікетажу перпендикулярно червоної (центральної) осі.

Далі проводиться технічне нівелювання шляху з характерними точками – початок, кінець, повороти, радіуси кривих. Основна мета роботи – виявити особливості місцевості і врахувати їх при проектуванні. При роботі уздовж автотраси використовується метод «хід з середини». При цьому нівелір встановлюється між двома пікетами, і проводяться заміри по рейках. Всі отримані дані заносяться в спеціальний журнал.

Поперечний профіль автомобільної дороги — розріз полотна разом з ділянкою місцевості вертикальною площиною, перпендикулярній основній осі траси. Він також дозволяє оцінити необхідний масштаб земляних робіт. Так, якщо вісь полотна практично збігається з поверхнею землі, планується мінімальний їх обсяг. Якщо вона проходить вище рівня місцевості, доведеться робити насип, а нижче – робити виїмку землі.

 

Особливості побудови поздовжнього профілю траси

Отримані результати польових вимірів використовуються для графічного відображення перетину. Воно виконується в горизонтальному масштабі 1: 5000 або 1: 2000 і вертикальному 1: 500 або 1: 200. При цьому дані геодезичних зйомок розташовуються в спеціальних графах – сітці. Зміст і розташування граф залежать від виду лінійного споруди. Незалежно від цього на сітці будь-якого креслення є наступне:

  • фактичні дані розбивки і нівелювання, отримані під час польових робіт;
  • проектні дані в горизонтальній площині, отримані в результаті розрахунків елементів полотна і кругових кривих;
  • проектні дані у вертикальній площині, отримані шляхом розрахунку довжин, ухилів і сполучають ліній.

 

Аналіз матеріалу дозволяє оцінити відхилення фактичних і проектних даних і необхідність досипання або знімання грунту.

 

Роль досліджень для створення профілю рельєфу місцевості

 

Оскільки перетину місцевості використовуються для будівництва лінійних об’єктів, геодезичні зйомки вимагають високої точності. Це дозволяє вибрати оптимальний варіант маршруту і прийняти інші раціональні проектні рішення. У тому числі забезпечити мінімальні будівельні витрати і дотримати відповідні нормативи. Особливо важливо забезпечити якість робіт в умовах складного рельєфу, при наявності вододілів, тальвегом і т. п.

Наша компанія «Геоспектр-7» виконує широкий спектр інженерних вишукувань, в тому числі поздовжній профіль траси . Всі роботи проводяться досвідченими фахівцями з використанням сучасного, високоточного обладнання. Ми беремо на себе всі етапи виробництва – розбивку ландшафту, закріплення пікетів, нівелірну зйомку, обробку результатів та оформлення креслення.

 

Побудова поздовжнього профілю газопроводу

Перетин газопроводу зображується у вигляді розгортки по його осі. Польовий етап досліджень аналогічний всім лінійним об’єктам. На аркуші може розташовуватися наступна інформація:

  • фактичні і проектні відмітки поверхні землі;
  • рівень ґрунтових вод;
  • діаметр газопроводу;
  • відстані між пікетами;
  • натурні позначки верху труби;
  • характеристики грунту із зазначенням просідання, набрякання і т. п .;
  • глибина траншеї від фактичного і проектного рівня землі;
  • наявність трас, комунікацій, залізничних колій, кюветів і т. п.

 

Крім того, наводяться габаритні розміри і місце розміщення об’єктів, що впливають на прокладку газопроводу. Також вказується місце врізки в загальну мережу. У точках перетину труби з спорудами і комунікаціями проставляється рівень дна траншеї.

Таким чином, робота дозволяє запроектувати прокладку газопроводу на мінімально допустимій глибині. Одночасно з цим витримати необхідні будівельні норми по заглиблення і відстані до інших об’єктів.

 

Як побудувати поздовжній профіль трубопроводу?

Для трубопроводу поздовжній профіль — це необхідний матеріал для гідравлічних розрахунків. А також для визначення глибини залягання, відстані між насосними станціями та необхідності в гідроізоляції труб. Перетин будується у напрямку руху води або стоків.

Дані для побудови беруться з геодезичних і гідрогеологічних досліджень місцевості. На креслення виноситься наступна інформація:

  • натурні і проектні відмітки землі;
  • рівень ґрунтових вод;
  • діаметр трубопроводу;
  • низ (лоток) труби;
  • позначення труби і тип ізоляції;
  • тип підстави (природне або штучне);
  • довжина і ухил ділянки;
  • відстань між точками;
  • номера колодязів, точок або кутів повороту.

 

Також наносяться існуючі наземні споруди – насосні станції, естакади, кювети, інженерні мережі та інше. А над профілем геодезії місцевості вказується глибина закладення трубопроводу. Вона розраховується як різниця відміток проектного рівня землі і низу труби. На кресленні зліва вказується прийнятий масштаб: по горизонталі 1: 500-1: 5000, по вертикалі 1: 100-1: 500.

 

Особливості профілю для каналізаційної мережі

Основна відмінність каналізаційних труб — самопливний режим руху рідини. Якщо в мережу водопостачання вода подається насосною станцією під напором, то в каналізації стоки рухаються завдяки ухилу трубопроводу. Ще одна особливість — це поєднання труб в оглядових колодязях. У точках з перепадом діаметрів труби з’єднуються по верху (шелига), а при різному розрахунковому наповненні – за рівнем рідини. Тому побудова профілю рельєфу такої ділянки має деякі особливості.

 

Його доцільно вести одночасно з гідравлічним розрахунком. Для початку виконується трасування мережі, визначаються розрахункові витрати по ділянках. І на підставі геодезичних вишукувань будується перетин поверхні землі. Далі розраховуються і вказуються такі дані:

  • умовний горизонт;
  • позначка землі;
  • рівень ґрунтових вод;
  • позначення труб;
  • глибина закладання;
  • основа і тип ізоляції;
  • діаметр і ухил труби;
  • довжина ділянки;
  • номер точки.

 

При розрахунку враховується нормативні вимоги до глибини закладення мережі, швидкості руху стоків і наповненню труб.

 

Побудова профілю по карті

При необхідності можна не проводити попередніх досліджень. А побудувати поздовжній профіль дороги або іншого лінійного об’єкта за наявними картографічними матеріалами. Для визначення висотних відміток точок використовується математичний метод інтерполяції. Геодезія ділянки відбивається висотними горизонталями на карті. Інтерполяція – знаходження відміток характерних точок за відомими значеннями найближчих горизонталей. Для більшої точності можна використовувати циркуль або робити обчислення в креслярської програмі на комп’ютері. Як і в інших випадках, графічний документ виконується в певному масштабі. А також враховується наявність будівель, споруд, водойм, наземних і підземних об’єктів.

Наші фахівці надають послуги створення профілю траси , газопроводу або трубопроводу згідно з усіма діючими нормативами. Безліч успішно завершених проектів дозволяють нам з упевненістю гарантувати високу якість робіт і приємні ціни.

Читати та відповісти на коментар